Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Нові норми застосування РРО з 19 квітня 2020 року

Головне управління ДПС у Черкаській області повідомляє, що з 19 квітня 2020 року набирає чинності Закон України від 20 вересня 2019 року №128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон №128-IX), крім окремих норм.

Звертаємо увагу, що з 19 квітня 2020 року суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі матимуть можливість застосовувати програмні реєстратори розрахункових операцій.

Програмний РРО — це програмний, програмно-апаратний або програмно-технічний комплекс у вигляді технологічного або програмного рішення, що використовується на будь-якому пристрої (комп'ютер, смартфон, планшет) та в якому фіскальні функції реалізовані через фіскальний сервер контролюючого органу і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з приймання готівки для подальшого переказу.

Законом №128-IX також передбачено, що контролюючий орган (ДПС) забезпечує безкоштовне програмне рішення для використання суб’єктом господарювання програмного РРО. Всі розрахункові операції реєструватимуться на фіскальному сервері ДПС, тобто кожному розрахунковому документу, створеному програмним РРО, присвоюватиметься певний унікальний номер (код).

В програмних РРО фіскальні функції реалізовані через фіскальний сервер податкового органу.

Фіскальний сервер - це сервер, через який реалізується фіскальна функція, знайома нам зі звичайних РРО і призначений він для реєстрації звичних для нас розрахункових операцій.

Такий сервер здійснює:

реєстрацію Програмних РРО;

електронних розрахункових документів;

електронних фіскальних звітів та електронних фіскальних звітних чеків;

збереження даних щодо проведеної операції з присвоєнням фіскальних номерів;

та через електронний також надає доступ до інформації про розрахункові операції, проведені з використанням Програмних РРО, а також інтеграцію з Програмними РРО.

Відповідно до Закону №128-IX, при використанні програмних РРО, суб’єкти господарювання повинні подавати до податкових органів по дротових або бездротових каналах зв'язку електронні фіскальні звіти та електронні фіскальні звітні чеки.

При здійсненні розрахункових операцій в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу необхідно:

- створювати контрольні стрічки у паперовій та/або електронній формі і забезпечувати їх зберігання: - на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) - протягом трьох років; - на програмних РРО у разі здійснення розрахункових операцій у режимі офлайн - до моменту передачі електронних розрахункових документів, електронних фіскальних звітів, електронних фіскальних звітних чеків до фіскального сервера контролюючого органу;

- проводити розрахункові операції через РРО та/або через програмні РРО з використанням режиму попереднього програмування найменування товарів (послуг) (із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості;

- вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.

При цьому суб'єкт господарювання зобов'язаний надати контролюючим органам під час проведення перевірки документи (у паперовій або електронній формі), які підтверджують облік та походження товарів, що на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об'єкті).

Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками ПДВ (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).

Посилання на Закон №128-IX:

https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/128-20

Перегляди: 221
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Cпрощено умови ліцензування для суб’єктів господарювання, які здійснюють зберігання пального

Головне управління ДПС у Черкаській області інформує, що Законом України від 18.12.2019р. №391-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України (щодо покращення адміністрування акцизного податку)» внесено зміни зокрема до Закону України від 19.12.1995р. №481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі – Закон №481).

Зазначеними змінами, які набрали чинності з 29.12.2019 року запроваджено спрощення умов ліцензування для суб’єктів господарювання, а саме передбачено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють роздрібну, оптову торгівлю пальним або зберігання пального виключно у споживчій тарі до 5 літрів, ліцензію на роздрібну або оптову торгівлю пальним або на зберігання пального не отримують.

Звертаємо увагу, що Закон № 481 доповнено нормою, яка встановлює, що суб’єкти господарювання, які здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, не подають копії документів, передбачених ст.15 Закону № 481.

При цьому, слід зазначити такі суб’єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, загальну місткість резервуарів (ємностей), що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження, а також фактичне місцезнаходження ємностей, що використовуються для зберігання пального.

Також, звертаємо увагу, що відповідно до Бюджетного кодексу України, з урахуванням змін, внесених Законом України від 14 листопада 2019 року №294 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», які набрали чинності з 01.01.2020 до доходів загального фонду бюджетів міст Автономної Республіки Крим та обласного значення, міст Києва та Севастополя, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад (ст.62) та до доходів загального фонду бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів (ст. 66) серед іншого належить плата за ліцензії на виробництво пального, на право оптової торгівлі пальним, на право роздрібної торгівлі пальним, на право зберігання пального, що зараховується  до міських бюджетів міст Києва та Севастополя ліцензіатами за місцем здійснення діяльності; та плата за ліцензії на виробництво пального, на право оптової торгівлі пальним, на право роздрібної торгівлі пальним, на право зберігання пального, що зараховується до бюджету автономної Республіки Крим та обласних бюджетів ліцензіатами за місцем здійснення діяльності.

Крім цього, згідно з ст. 15 Закону №481 плата за ліцензії зараховується до місцевих бюджетів.

З метою надання практичної допомоги суб’єктам господарювання, які здійснюють зберігання пального, надаємо зразки заяви для отримання ліцензій, який мають виключно рекомендаційний характер.

Зразки заяв на отримання ліцензій на право зберігання пального за посиланням:

https://ck.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/405074.html

Перегляди: 273
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Платникам єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування

Головне управління ДПС у Черкаській області інформує платників податків, що 19.01.2020 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 21.10.2019 № 436 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Наказ № 436), яким внесено зміни до наказу Міністерства фінансів України від 24.11.2014 № 1162 «Про затвердження Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та Положення про реєстр страхувальників».

Звертємо увагу, що члени фермерських господарств, які взяті на облік в контролюючих органах як платники єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до дня набрання чинності цим наказом, подають до контролюючого органу за місцем проживання заяви за формою № 12-ЄСВ з приміткою «Зміни» та підтвердні документи щодо дати набуття членства у фермерському господарстві (договір (декларація) про створення сімейного фермерського господарства, статут фермерського господарства тощо) протягом двох місяців з дня набрання чинності Наказу№ 436.

Також у новій редакції викладено форми заяв:

про взяття на облік платника єдиного внеску за формою № 1 ЄСВ;

про зняття з обліку платника єдиного внеску за формою № 7 ЄСВ;

про взяття на облік платника єдиного внеску (члена фермерського господарства) за формою № 12 ЄСВ.

Посилання на наказ Міністерства фінансів України від 21.10.2019 №436 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1278-19

Перегляди: 179
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Платники єдиного податку першої групи РРО/програмні РРО не застосовують

Головне управління ДПС у Черкаській області звертає увагу платників єдиного податку на зміни у правилах застосування РРО, які передбачені Законами України від 20.09.2019р. №128-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» та №129-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг».

Так, на підставі  п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій не застосовуються платниками єдиного податку першої групи.

Відповідно до ст. 9 Закону України від 6 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» ( із змінами) реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються:

1) при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних уповноваженою особою відповідного суб’єкта господарювання";

2) при виконанні банківських операцій, крім:

операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, якщо такі операції виконуються не в касах банків;

операцій комерційних агентів банків та небанківських фінансових установ з приймання готівки для подальшого її переказу з використанням програмно-технічних комплексів самообслуговування, за винятком програмно-технічних комплексів самообслуговування, що дають змогу користувачеві здійснювати виключно операції з отримання коштів;

використання програмно-технічних комплексів самообслуговування з приймання готівки для подальшого її переказу, не переведених у фіскальний режим (не обладнаних переведеними у фіскальний режим реєстраторами розрахункових операцій та/або програмними реєстраторами розрахункових операцій), забороняється;

4) при продажу проїзних і перевізних документів на залізничному (крім приміського) та авіаційному транспорті з оформленням розрахункових і звітних документів та на автомобільному транспорті з видачею талонів, квитанцій, квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю, а також при продажу білетів державних лотерей через електронну систему прийняття ставок, що контролюється у режимі реального часу центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та квитків на відвідування культурно-спортивних і видовищних закладів;

6) при продажу товарів (наданні послуг) платниками єдиного податку (фізичними особами - підприємцями), які не застосовують реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій відповідно до Податкового кодексу України;

9) при здійсненні фізичними особами торгівлі продуктовими або промисловими товарами (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) за готівкові кошти на ринках;

10) при продажу у кіосках, з лотків та розносок газет, журналів та інших видань, листівок, конвертів, знаків поштової оплати, якщо питома вага такої продукції становить понад 50 відсотків загального товарообігу за відсутності продажу підакцизних товарівта технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, а також при продажу жетонів та проїзних квитків у касах метрополітену;

11) при продажу води, молока, квасу, олії та живої риби з автоцистерн, цистерн, бочок та бідонів; страв та безалкогольних напоїв у їдальнях і буфетах загальноосвітніх навчальних закладів і професійно-технічних навчальних закладів під час навчального процесу;

12) якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються (склади, місця зберігання товарів, оптова торгівля тощо).

Тобто реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються, якщо:

- суб'єктів господарювання розраховуються в безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів з рахунку платника на рахунок одержувача, без використання електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо;

- суб'єктів господарювання, чия діяльність не підпадає під Класифікатор ДФС (переважно, це виробники);

- якщо клієнт перерахував у касі банку кошти на підприємницький рахунок продавця.

Роз’яснювальна робота триває.

Посилання на Закон №128-IX https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/128-20

Посилання на Закон №129-IX https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/129-20

Перегляди: 218