Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Майже два мільярди гривень лікарняних було виплачено Фондом соціального страхування України з початку війни. Допомоги по тимчасовій втраті працездатності за 55 днів війни отримали 498,8 тисячі українців з усіх куточків України, зокрема зон активних бойових дій.

Попри умови воєнного стану, руйнування окремих приміщень Фонду і технічні обмеження, фахівці ФССУ забезпечують роботу усіх відділень, де це можливо. Так, за час війни Донецьке управління виплатило лікарняні для 16,9 тис. застрахованих осіб, Запорізьке – для 12,9 тис. осіб, Луганське – 2,2 тис. осіб, Харківське – 13,3 тис. осіб, Херсонське – 1,6 тис. осіб, Чернігівське – 9,8 тис. осіб.

Водночас, ми ще продовжуємо налагоджувати роботу і можливість фінансування відділень, які найбільше постраждали внаслідок війни. Зокрема, мова про окремі відділення у Донецькій, Запорізькій, Київській, Луганській, Харківській і Чернігівській областях.

Працівники, чиї роботодавці зареєстровані у відділеннях, які наразі не мають можливості провести фінансування, можуть звернутись до будь-якого зручного відділення Фонду для отримання виплат напряму. Детальніше за посиланням: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/981104. При цьому, якщо роботодавцем вже було подано заяву-розрахунок, призначення допомоги напряму від Фонду можливе після внесення коригування – наші фахівці допоможуть написати заяву і внесуть зміни.

Перелік відділень ФССУ, які мають можливість здійснювати прийом в умовах воєнного стану та їх контакти оновлюються за посиланням:

https://docs.google.com/document/d/1WOc3xhgnrqRwYaoLd3AT1m1jKsY-rLrFSGaHv9z4Gn4

Слідкувати за станом фінансування можна у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund за тегами #фінансування_оперативно і #фінансування_страхувальників.

Перегляди: 143
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Чернігівській області продовжують роботу попри умови воєнного стану.

Матеріальне забезпечення і страхові виплати

Управління здійснює фінансування усіх видів допомог і страхових виплат. Зокрема, станом на сьогодні в області профінансовано лікарняні та декретні допомоги за заявами-розрахунками, прийнятими від роботодавців по 10 березня включно. Водночас, непрофінансованими залишаються 0,3% страхувальників, з якими відсутній зв’язок.

Слідкувати за станом фінансування лікарняних можна онлайн у телеграм-каналі Фонду https://t.me/socialfund за тегами #фінансування_оперативно і #фінансування_страхувальників.

Відділеннями управління проведено фінансування страхових виплат для потерпілих на виробництві та їх родин за лютий, триває проведення фінансування за березень. Водночас, ще триває налагодження можливості здійснення фінансування страхових виплат потерпілим Городнянського відділення, а також потерпілим, які отримують виплати через Укрпошту.

Особи, які отримували страхові виплати поштовими переказами, для своєчасного отримання виплат можуть надати інформацію про відкриття рахунку в банківській установі до відділень управління.

Контакти

Кожне відділення управління продовжує роботу та здійснює прийом заяв-розрахунків від роботодавців у штатному режимі.

Водночас, було скориговано час прийому та контактні дані окремих відділень. Актуальні контакти оновлюються за посиланням:

https://docs.google.com/document/d/1WOc3xhgnrqRwYaoLd3AT1m1jKsY-rLrFSGaHv9z4Gn4

Робота гарячої лінії управління ВД ФССУ у Чернігівській області тимчасово організована за номером: 093-560-57-05 (будь ласка, обмежте дзвінки робочим часом).

Перегляди: 116
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

У зв’язку із військовою агресією з боку російської федерації управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області та його відділення знаходяться у зоні активних бойових дій, тому не можуть в повному обсязі виконувати свої функції за місцем розташування.

Разом з тим, попри умови воєнного стану управління та його відділення продовжують надавати всі види допомог застрахованим особам, а також страхові виплати потерпілим на виробництві (членам їх сімей).

Фінансування страхових виплат

Незважаючи на технічні складнощі, відділеннями управління в Донецькій області було здійснено перерахунок щомісячних страхових виплат для усіх потерпілих із застосуванням коефіцієнта 1,14. Щомісячні страхові виплати для кожного з 41 354 потерпілих Донеччини зросли у середньому на 473 грн і склали 5 782 грн для особи на місяць – підвищені виплати за березень було перераховано Фондом у цьому місяці.

Потерпілі, які отримували страхові виплати поштовими переказами у відділеннях Укрпошти, для подальшого своєчасного отримання страхових виплат можуть надати інформацію про своє фактичне місце перебування для перенаправлення поштового переказу за новою адресою (на територію, де не ведуться бойові дії) або про відкриття рахунку в банківській установі. Повідомлення можна надіслати на електронну адресу управління у Донецькій області: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. або звернутись особисто за телефоном гарячої лінії управління +38 099-098-21-75.

Фінансування лікарняних і декретних допомог

Станом на сьогодні управлінням профінансовані заяви-розрахунки, що надійшли від страхувальників по 11.03.2022 (72%). Водночас залишаються непрофінансованими заяви-розрахунки страхувальників, з якими відсутній зв'язок, а також заяви, подані до відділень, які наразі не мають можливості провести фінансування.

Як отримати виплати, якщо роботодавець зареєстрований у містах: Маріуполь, Волноваха, Вугледар, Магуш або Нікольське?

На жаль, у зв’язку з припиненням роботи установ Держказначейства в деяких містах області, а саме в: Маріуполь, Волноваха, Вугледар, Магуш, Нікольське, відділення Фонду у цих містах не мають можливості перерахувати кошти для виплати допомог за листками непрацездатності.

Ми працюємо над налагодженням можливості фінансування, однак наразі радимо усім застрахованим особам, чиї роботодавці зареєстровані у зазначених містах, звернутись до будь-якого зручного відділення ФССУ, яке продовжує роботу, для отримання виплат за лікарняними напряму від Фонду соціального страхування України.

Детальніше за посиланням:

http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/981104.

При цьому, якщо роботодавцем вже було подано заяву-розрахунок, призначення допомоги напряму від Фонду можливе після внесення коригування – наші фахівці допоможуть написати заяву і внесуть зміни.

Перелік відділень ФССУ, які мають можливість здійснювати прийом в умовах воєнного стану та їх контакти оновлюються за посиланням: https://docs.google.com/document/d/1WOc3xhgnrqRwYaoLd3AT1m1jKsY-rLrFSGaHv9z4Gn4  

Слідкувати за станом фінансування можна у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund за тегами #фінансування_оперативно і #фінансування_страхувальників.

Контакти

В управлінні виконавчої дирекції ФССУ в Донецькій області працює гаряча лінія: +38-099-098-21-75 (з питань страхових виплат), +38-096-040-26-83 (з питань матеріального забезпечення), звернувшись на яку потерпілі на виробництві та члени їх сімей, застраховані особи та страхувальники Донецької області зможуть отримати роз’яснення з питань надання допомог по тимчасовій непрацездатності, отримання страхових виплат тощо.

Перегляди: 103
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Допомога по вагітності та пологах виплачується Фондом соціального страхування України попри воєнний стан, евакуацію працівниці, неможливість формування роботодавцем заяви та навіть у разі виходу у декрет після призупинення дії трудового договору на час війни.

За два місяці воєнного стану Фонд перерахував на декретні допомоги 465,9 мільйона гривень – виплати отримали 11,7 тисяч українок. У середньому для кожної з них ФССУ профінансував близько 40 тис. гривень допомоги.

Ми адаптували наші порядки здійснення виплат під потреби воєнного стану та фінансуємо допомоги вагітним українкам напряму на особисту банківську картку, якщо роботодавець не має можливості оформити заяву у зв’язку з бойовими діями.

Також отримання декретної допомоги від Фонду соціального страхування України залишається правом працівниці, навіть у разі призупинення з нею трудового договору.

Нагадаємо, відповідно до Закону України від 15.03.2022 № 2136 в умовах воєнного часу українські роботодавці можуть призупинити дію трудового договору зі своїми працівниками. У такому випадку право на оплату лікарняних втрачається, оскільки відсутній факт втрати заробітку через хворобу або травму. Однак навіть у період воєнного стану і під час призупинення дії договору роботодавець не може відмовити працівниці в наданні відпустки у зв’язку із вагітністю та пологами, а також не може звільнити її під час такої відпустки. Тож допомоги по вагітності та пологах є важливим виключенням – ФССУ профінансує їх незалежно від призупинення дії договору.

Для отримання консультацій або виплат застраховані особи можуть звернутись у відділення Фонду:

https://docs.google.com/document/d/1WOc3xhgnrqRwYaoLd3AT1m1jKsY-rLrFSGaHv9z4Gn4

Слідкувати за станом оплати лікарняних працівники можуть онлайн у телеграм-каналі Фонду https://t.me/socialfund за тегами #фінансування_оперативно та #фінансування_страхувальників.

Як отримати допомоги напряму від Фонду:

http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/981104.

Перегляди: 137
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Однак цього року в Україні він ознаменований як ніколи підвищеними ризиками та смертельною загрозою для працівників усіх сфер. Тож сьогодні українці стали на захист Батьківщини попри небезпеку – кожен на своєму фронті, ми об’єднали зусилля для перемоги.

І доки Герої України борються за нашу свободу на передовій, мільйони працівників допомагають їм у тилу – підтримують економіку, забезпечують роботу підприємств критичної інфраструктури, рятують життя, організовують логістику…

Українці щоденно тримають стрій, аби Україна продовжувала жити. Однак сьогодні звична робота може нести смертельно небезпечні ризики – за даними Держпраці, при виконанні трудових обов’язків внаслідок бойових дій за час війни вже загинули 50 працівників закладів культури, транспортних компаній, підприємств енергетики, ЖКГ та інших. Ще 44 отримали поранення. Дані включають у себе лише випадки, які вдалось зафіксувати.

Враховуючи набутий досвід під час вторгнення росії у 2014 році, у 2022-му ми вже мали адаптовані під умови воєнної загрози порядки розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві.

Зокрема, до переліку було додано оголошену та неоголошену війну, терористичний акт, протиправні дії третіх осіб тощо.

Тому нещасні випадки, які трапляються з працівниками під час виконання ними трудових обов’язків внаслідок вищезазначених подій, незалежно від наявності при цьому впливу небезпечних, шкідливих або інших виробничих факторів, підлягають розслідуванню та, у подальшому, забезпеченню державою конституційних гарантій реалізації застрахованими особами своїх прав на соціальний захист.

Тож сьогодні фахівці Фонду соціального страхування України попри умови воєнного стану розслідують випадки поранень або смерті працівників під час виконання посадових обов’язків внаслідок бойових дій, аби забезпечити для кожного з них і членів їх родин страховий захист.

Бережімо себе, рідних, українців і Україну!

Перегляди: 152
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Після відновлення роботи Електронного реєстру листків непрацездатності, доступ до якого призупинявся на початку війни, деякі електронні лікарняні залишились у статусі «закритий» попри вичерпання строків.

Електронний лікарняний має статус «закритий» з дня свого створення і змінює його на «готовий до сплати» у день видачі – тобто через сім днів після дати закриття для лікарняних по тимчасовій непрацездатності і через сім днів після дати відкриття – для лікарняних по вагітності та пологах.

Однак через технічні збої сьогодні е-лікарняні часто не змінюють свій статус попри вичерпання строків. У такому випадку потрібно орієнтуватись на дати – якщо після дати закриття, зазначеної в е-лікарняному, пройшло сім днів, на восьмий день з е-лікарняним уже можна починати працювати і призначати за ним допомогу, навіть якщо його статус залишився «закритим».

Лікар має можливість внести зміни до електронного лікарняного упродовж семи днів від моменту створення, тож інформація, наявна в е-лікарняному на восьмий день, є остаточною – роботодавець може розпочати призначення допомоги від Фонду соціального страхування України і за рахунок підприємства.

Процедура призначення допомог від Фонду соціального страхування України не змінилась попри воєнний стан. Водночас, якщо роботодавець через бойові дії не має можливості оформити заяву-розрахунок за лікарняним свого працівника (наприклад, якщо знищено матеріально-технічну базу підприємства тощо), застрахована особа може отримати лікарняні або декретну допомогу напряму від ФССУ. Для цього необхідно звернутись до будь-якого зручного відділення Фонду, контакти усіх відділень оновлюються за посиланням:

https://docs.google.com/document/d/1WOc3xhgnrqRwYaoLd3AT1m1jKsY-rLrFSGaHv9z4Gn4

Докладніше про можливість отримання допомоги напряму від ФССУ:

http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/981104

https://www.facebook.com/SocialFundUA/photos/4751976164930892

Нагадаємо, саме від дати прийняття Фондом заяви-розрахунку від роботодавця залежить дата фінансування лікарняних – слідкувати за станом виплат можна в телеграм-каналі Фонду: https://t.me/socialfund.

Перегляди: 152
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

У зв’язку із військовою агресією з боку російської федерації більшість відділень управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області знаходяться у зоні активних бойових дій і наразі не мають можливості виконувати свої функції в повному обсязі.

Разом з тим, попри умови воєнного стану співробітниками управління у Запорізькій області докладаються максимальні зусилля для надання усіх видів допомог застрахованим особам, а також страхових виплат потерпілим на виробництві та членам їх сімей.

Робота відділень

На сьогодні Мелітопольське, Бердянське, Токмацьке, Енергодарське, Більмацьке, Пологівське, Василівське і Веселівське відділення, які знаходяться у зоні активних бойових дій, не мають можливості проводити прийом громадян і паперових заяв-розрахунків. Здійснення функцій цих відділень покладено на Запорізьке відділення управління. Водночас, наведені відділення продовжують здійснювати прийом заяв-розрахунків, які подаються роботодавцями в електронному вигляді.

Контакти

В управлінні виконавчої дирекції ФССУ у Запорізькій області працює гаряча лінія: 061-280-51-72.

Контактні телефони відділень управління у Запорізькій області оновлюються за посиланням:

https://docs.google.com/document/d/1WOc3xhgnrqRwYaoLd3AT1m1jKsY-rLrFSGaHv9z4Gn4

На гарячу лінію управління за роз’ясненнями з питань отримання страхових виплат та надання матеріального забезпечення можуть звернутися:

- потерпілі на виробництві та члени їх сімей, які перебувають на обліку у відділеннях управління у Запорізькій області;

- тимчасово переміщені особи, які перемістилися на територію Запорізької області;

- застраховані особи Запорізької області;

- страхувальники Запорізької області.

Страхові виплати для потерпілих на виробництві

Зокрема, всі потерпілі, які обліковуються у Запорізькій області та отримують страхові виплати через банківські установи, отримали виплати за лютий 2022 року у повному обсязі.

Також відділеннями управління у Запорізькій області здійснено перерахунок щомісячних страхових виплат усім потерпілим із застосуванням коефіцієнта 1,14. Підвищену суму виплат потерпілі отримають у квітні 2022 року.

Потерпілі, які отримували страхові виплати поштовими переказами та обліковуються у відділеннях, які знаходяться в зоні проведення активних бойових дій, для своєчасного отримання страхових виплат можуть надати інформацію про фактичне місце перебування для перенаправлення поштового переказу за новою адресою (на територію, де не ведуться бойові дії) або про відкриття рахунку в банківській установі на електронну адресу управління у Запорізькій області: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..ua (або за телефоном гарячої лінії управління 061-280-51-72).

Перегляди: 102
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Через бойові дії, ускладнену логістику і технічні обмеження, створення електронних лікарняних або видача паперових листків непрацездатності сьогодні можуть бути ускладнені.

Аби це не вплинуло на можливість і строки отримання допомог від Фонду соціального страхування України, ми напрацювали зміни до нормативно-правових актів, які дозволяють видати листок непрацездатності попри зупинення доступу лікаря до електронних систем, а також у виняткових, визначених МОЗ випадках, попри відсутність бланків.

Якщо неможливо створити МВТН

У разі, коли лікар не має доступу до електронної системи охорони здоров’я, йому надано право замість оформлення медичного висновку і автоматичного формування е-лікарняного видати пацієнту паперовий листок непрацездатності на захищеному бланку.

Якщо бланки лікарняних відсутні

У виняткових, визначених МОЗ випадках, у разі відсутності у закладі охорони здоров'я або реабілітаційної допомоги паперових бланків листків непрацездатності та об’єктивної неможливості їх отримання, за рішенням керівника такого закладу може бути дозволено самостійно роздрукувати лікарняний на білому папері.

Затверджена наказом від 03.11.2004 № 532/274/136-ос/1406 форма бланку лікарняного: https://bit.ly/38wGQPk.

Такий роздрукований листок непрацездатності прирівнюється до лікарняного, виданого на бланку – він підтверджує факт тимчасової непрацездатності та є підставою для нарахування допомоги від Фонду соціального страхування України та за рахунок коштів роботодавця.

Як заповнити роздрукований лікарняний

До роздрукованого бланку листка непрацездатності, за умови, що використання такого бланку визначено МОЗ у наявних в закладу охорони здоров’я обставинах, застосовуються вимоги Інструкції про порядок заповнення листка непрацездатності, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства праці та соціальної політики України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 03.11.2004 № 532/274/136-ос/1406.

При заповненні роздрукованої форми лікарняного в полі «серія бланку» зазначається ЄДРПОУ закладу, а в полі «номер бланку» – порядковий номер запису в Журналі реєстрації листків непрацездатності, затвердженому наказом МОЗ України від 14.02.2012 № 110.

Як роботодавцю подати заяву-розрахунок за роздрукованим лікарняним

При роботі із роздрукованим бланком листка непрацездатності роботодавець виконує всі свої функції, передбачені для роботи із паперовими листками непрацездатності, зокрема, розглядає його на комісії із соціального страхування, заповнює зворотню сторону (яка може бути також роздрукована страхувальником самостійно, у разі, якщо лікар видав лише лицьовий бік), оплачує перші п’ять днів непрацездатності у разі необхідності, а також формує заяву-розрахунок.

При формуванні заяви-розрахунку слід проставляти ЄДРПОУ закладу охорони здоров’я та порядковий номер запису в Журналі реєстрації листків непрацездатності в колонку 8 «Номер» форми заяви-розрахунку, ігноруючи колонку 7 «Серія» у такому форматі: ХХХХХХХХ-YYYY, де ХХХХХХХХ – код ЄДРПОУ закладу охорони здоров’я, а YYYY – порядковий номер запису в Журналі реєстрації листків непрацездатності.

При цьому кількість символів для цього поля не обмежуються, оскільки неможливо спрогнозувати кількість записів у журналі та який порядковий номер буде присвоєно листку непрацездатності.

Коли оплатять лікарняні

Оформлення тимчасової непрацездатності роздрукованим лікарняним не вплине на строки та можливість отримання допомоги від Фонду – призначення і виплата коштів відбуваються на загальних засадах.

Тож, як і в разі е-лікарняного, слідкувати за станом фінансування можна онлайн у телеграм-каналі Фонду: https://t.me/socialfund.

Нормативно-правова база

Відповідні норми розробило Міністерство охорони здоров'я України, Міністерство соціальної політики України, Фонд соціального страхування України та Пенсійний фонд України. Зміни затверджено наказом МОЗ від 25 березня 2022 року № 522 «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 01 червня 2021 року № 1066», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 01 квітня 2022 року за №  375/37711: https://bit.ly/3Kc2Mgy.

Роздруковувати лікарняні дозволяється на час воєнного стану та упродовж трьох місяців після його завершення.

Перегляди: 141
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

В умовах воєнного часу українські роботодавці можуть призупинити дію трудового договору зі своїми працівниками – у такому випадку працівник тимчасово припиняє виконувати роботу, однак трудові відносини зберігаються.

Оскільки в період призупинення дії трудового договору з припиненням виплати заробітної плати факт втрати заробітку через хворобу або травму відсутній, це тягне за собою також припинення права на компенсацію втраченого заробітку через тимчасову непрацездатність за рахунок роботодавця та за рахунок коштів Фонду соціального страхування України (важливе виключення – виплати по вагітності та пологах: декретні допомоги ФССУ профінансує незалежно від призупинення дії договору).

Водночас, компенсація усіх втрачених працівником внаслідок нападу росії коштів покладається на державу-агресора. росія зобов’язана відшкодувати українцям понесені збитки, у тому числі за час тимчасової непрацездатності.

Це передбачено Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 № 2136, який набув чинності 24.03.2022: відшкодування заробітної плати, гарантійних і компенсаційних виплат працівникам у повному обсязі покладається на державу, що здійснює військову агресію проти України.

Слідкувати за станом оплати лікарняних працівники можуть онлайн у телеграм-каналі Фонду https://t.me/socialfund за тегами #фінансування_оперативно та #фінансування_страхувальників.

Актуальний перелік і контакти відділень ФССУ, які продовжують роботу в умовах воєнного стану, оновлюються за посиланням: https://bit.ly/3LaDkIw.

Перегляди: 120
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

У зв’язку із військовою агресією з боку російської федерації відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області знаходяться у зоні активних бойових дій і не мають можливості виконувати свої функції в повному обсязі внаслідок руйнування деяких приміщень або постійних обстрілів.

Разом з тим, управління та відділення управління дистанційно продовжують роботу задля надання усіх видів допомог і страхових виплат потерпілим на виробництві та членам їх сімей.

Звертаємо увагу, що наразі до банківських установ підготовлено та надано дані потерпілих та членів їх сімей для проведення щомісячних страхових виплат за лютий 2022 року.

Потерпілі, які отримували страхові виплати через банківські установи, зможуть отримати їх вже до кінця березня.

Водночас відділення АТ «Укрпошта» тимчасово призупинили свою діяльність на території Луганської області. У зв’язку цим, потерпілі, які отримували страхові виплати поштовими переказами через Луганську філію АТ «Укрпошта» на території Луганської області, можуть надати інформацію про фактичне місце перебування для перенаправлення поштового переказу за новою адресою або про відкриття рахунку в банківській установі на електронну адресу управління: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. для своєчасного отримання страхових виплат.

Інформуємо, що працює гаряча телефонна лінія управління: +38 096 334-02-34, звернувшись на яку потерпілі на виробництві та члени їх сімей, застраховані особи та страхувальники Луганської області зможуть отримати роз’яснення з питань отримання страхових виплат та надання допомог по тимчасовій непрацездатності.

Перегляди: 132
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Сьогодні Електронний реєстр листків непрацездатності Пенсійного фонду України відновив свою роботу в повному обсязі. Усі е-лікарняні, за якими роботодавці не встигли оформити заяву-розрахунок через відсутність доступу до реєстру, тепер можуть бути опрацьовані та подані до Фонду соціального страхування України на оплату.

Фонд соціального страхування України є гарантом фінансової та медико-соціальної підтримки для мільйонів українських працівників, вагітних жінок, потерпілих на виробництві та їх родин. Тому попри умови воєнного стану фахівці Фонду продовжують роботу для безперервного здійснення усіх виплат.

Оперативна інформація щодо оплати лікарняних і перерахування коштів безпосередньо на рахунки роботодавців, як і раніше, оновлюється у телеграм-каналі ФССУ https://t.me/socialfund за тегами #фінансування_оперативно та #фінансування_страхувальників.

Водночас, через військову агресію рф деякі відділення Фонду вимушено призупинили прийом і виконують роботу дистанційно. Однак більшість відділень продовжують роботу, актуальний перелік і контакти відділень оновлюються за посиланням:

 https://docs.google.com/document/d/1WOc3xhgnrqRwYaoLd3AT1m1jKsY-rLrFSGaHv9z4Gn4

Якщо ваш роботодавець наразі призупинив роботу через бойові дії і не має можливості сформувати заяву-розрахунок за лікарняним, Фонд соціального страхування України нарахує допомогу напряму на вашу банківську картку чи спеціальний рахунок. Для цього необхідно звернутись до будь-якого зручного відділення ФССУ, яке має можливість продовжувати прийом в умовах воєнного стану. Детальніше про процедуру та необхідні документи: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/981104.

Перегляди: 154
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Попри впровадження в Україні воєнного стану фахівці Фонду соціального страхування України продовжують роботу задля надання усіх видів допомог і страхових виплат. Однак, на жаль, приміщення та будівлі деяких робочих органів Фонду були зруйновані внаслідок російської агресії.

Життя та безпека співробітників Фонду завжди будуть для нас найбільшим пріоритетом, тож окремі відділення управлінь виконавчої дирекції Фонду в областях та місті Києві наразі вимушено призупинили прийом відвідувачів та виконують роботу дистанційно.

Однак більшість відділень Фонду продовжують роботу попри умови воєнного стану. Водночас, час прийому та контактні дані деяких з них були скориговані.

Актуальний перелік і контакти відділень оновлюються за посиланням:

https://docs.google.com/document/d/1WOc3xhgnrqRwYaoLd3AT1m1jKsY-rLrFSGaHv9z4Gn4

Гарячі лінії управлінь:

http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/981073

За можливості обмежте візити до відділень та надайте перевагу електронному документообігу. Слідкувати за станом фінансування працівники та роботодавці можуть у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund за тегами #фінансування_оперативно та #фінансування_страхувальників.

Зверніть увагу: вказані контакти є актуальними, однак можуть бути недоступні під час повітряної тривоги тощо, перед візитом необхідно уточнити можливість прийому за вказаними контактними номерами. Якщо відділення відсутнє у переліку, прийом у ньому призупинено.

Перегляди: 167
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Працівники, чиї роботодавці не змогли опрацювати їхній лікарняний та подати за ним заяву-розрахунок у зв’язку із бойовими діями за місцем їх розташування, можуть самостійно звернутись до Фонду соціального страхування України для отримання лікарняних і декретних допомог.

Куди звернутись працівнику?

Для цього застраховані особи мають звернутись до будь-якого зручного відділення Фонду – за місцем тимчасового перебування внаслідок евакуації, за місцем реєстрації тощо.

Перелік відділень ФССУ, які мають можливість здійснювати прийом в умовах воєнного стану та їх контакти оновлюються за посиланням:

https://docs.google.com/document/d/1WOc3xhgnrqRwYaoLd3AT1m1jKsY-rLrFSGaHv9z4Gn4

Напряму працівнику може бути нарахована допомога по вагітності та пологах, допомога по тимчасовій втраті працездатності та допомога на поховання. Кошти будуть перераховані на спеціально відкритий для працівника поточний рахунок або особисту банківську картку. Слідкувати за станом фінансування можна у телеграм-каналі ФССУ:

https://t.me/socialfund.

Які документи необхідні?

Для призначення матеріального забезпечення застраховані особи мають мати при собі паперовий листок непрацездатності або е-лікарняний.

Також варто підготувати копії таких документів: першої-четвертої, одинадцятої-шістнадцятої сторінок паспорта або іншого документа, що посвідчує особу; реєстраційного номера облікової картки платника податків. За наявності також подаються інші документи, передбачені у відповідному Порядку за посиланням нижче.

Довідка про взяття на облік як внутрішньо переміщеної особи в цьому випадку не вимагається.

Нормативна база

Надання матеріального забезпечення відбувається відповідно до Порядку надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування України деяким категоріям застрахованих осіб, затвердженого постановою правління ФССУ від 24.01.2017 № 8 (пункт 2.1).

Порядок: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/949426

Зверніть увагу, допомога надається безпосередньо через робочий орган виконавчої дирекції Фонду у разі, якщо роботодавцем не було подано заяву-розрахунок за вашим листком непрацездатності.

Перегляди: 154
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Фонд соціального страхування України сьогодні, 14 лютого, завершив фінансування щомісячних страхових виплат потерпілим на виробництві та членам їх родин за січень. Кошти перераховано вчасно та в повному обсязі для 195 тисяч осіб. Виплати таких допомог здійснюються у наступному місяці за попередній.

З початку року для потерпілих внаслідок професійних захворювань або нещасних випадків на виробництві, зокрема у разі гострих профхвороб на COVID-19, а також членів їх родин було профінансовано 1,8 млрд гривень щомісячних страхових виплат.

Фонд соціального страхування України здійснює страхування на випадок тимчасової або стійкої втрати працездатності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, а також смерті потерпілого. У кожному із зазначених випадків передбачено страхові виплати безпосередньо потерпілим або членам їх сімей.

Зокрема, щомісячна страхова виплата призначається потерпілому у разі часткової або повної втрати працездатності та компенсує втрачений заробіток або його частину відповідно до визначеного МСЕК ступеня непрацездатності. Також страхову виплату щомісяця отримують члени родин потерпілих у разі їх смерті.

Перегляди: 165
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Кабінет Міністрів України затвердив бюджет Фонду соціального страхування України на 2022 рік.

Видатки Фонду у поточному році планово сягнуть 37,52 мільярда гривень, з яких, зокрема:

● на матеріальне забезпечення (допомоги по тимчасовій втраті працездатності, по вагітності та пологах і на поховання) та соціальні послуги – 22,82 млрд грн;

● на страхові витрати потерпілим на виробництві і членам їх родин – 12,22 млрд грн;

● на страхові витрати на медичну і соціальну допомогу – 0,59 млрд грн.

Дохідна частина бюджету з урахуванням залишку коштів на початок року визначена в розмірі 37,52 млрд гривень.

Перегляди: 157
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Мінімальна тривалість лікування пацієнтів із COVID-19, а також термін їх самоізоляції – це визначені галузевими стандартами охорони здоров’я та відповідними протоколами строки. Стандарти медичної допомоги змінюються, адаптуючись до нових даних про перебіг хвороби.

Тож саме медичні підстави є причиною скорочення терміну самоізоляції хворого на COVID-19 пацієнта та зменшення мінімального строку його лікування до 5 днів.

Фонд соціального страхування України продовжує фінансувати допомоги за лікарняними листками у повному обсязі.

Нагадаємо, фінансування допомоги по тимчасовій непрацездатності, а також по вагітності та пологах здійснюється на підставі заяви-розрахунку, яку роботодавець оформляє та подає до Фонду соціального страхування України за відповідним електронним лікарняним. Тому саме дата отримання Фондом заяви від роботодавця, а не дата створення е-лікарняного першочергово впливає на час отримання допомоги.

Слідкувати за станом оплати лікарняних можна онлайн у телеграм-каналі ФССУ:

https://t.me/socialfund.

Перегляди: 197
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

За підсумками січня 2022 року середньоденний розмір допомоги від Фонду соціального страхування України за лікарняними листками склав 401 гривню – на 28,2 грн більше, ніж у тому ж місяці минулого року.

Допомога по тимчасовій втраті працездатності фінансується Фондом соціального страхування України з метою компенсації застрахованим особам втраченого за час лікування або догляду за хворими дітьми. Її розмір залежить від середнього доходу працівника та тривалості його страхового стажу: від 50% середньої зарплати (стаж до 3 років) і до 100% (стаж – понад 8 років), а в разі самоізоляції – 50% доходу незалежно від тривалості стажу (однак у розмірі 100% доходу для медичних працівників).

У розрізі регіонів середньоденний розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності коливається від 336,4 грн на Волині і до 473,5 грн у Києві.

Інформація щодо стану фінансування лікарняних щоденно оновлюється в телеграм-каналі https://t.me/socialfund за тегом #фінансування_оперативно. Після проведення фінансування знадобиться декілька банківських днів, доки кошти надійдуть на рахунок роботодавця – ця інформація відобразиться за тегом #фінансування_страхувальників у розрізі регіонів.

Детальніше про механізм отримання допомог за лікарняними:

http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/980579

Перегляди: 156
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Застраховані особи, які працевлаштовані у кількох роботодавців, мають право на отримання допомог за лікарняними від Фонду соціального страхування України за кожним місцем роботи.

Однак, якщо працівник є сумісником, оформлення роботодавцем заяви-розрахунку за його електронним лікарняним має специфіку. Зокрема, внесення до заяви номеру е-лікарняного сумісника із врахуванням номеру його копії (крапка та цифра після неї) призведе до помилки – таку заяву буде автоматично відхилено.

Номер копії не є складовою частиною унікального номеру е-лікарняного – тож при формуванні заяви-розрахунку для працівників за сумісництвом необхідно вказувати номер їх лікарняного до знаку крапки.

Нагадаємо, особливістю е-лікарняних сумісників є те, що в роботодавців за сумісництвом відображається не е-лікарняний безпосередньо, а його цифрова копія. Вона відрізняється від оригінального документу порядковим номером копії, який додається до унікального номеру е-лікарняного після знаку крапки: ХХХХХХ-ХХХХХХХХХХ-Х.1. Якщо в працівника декілька роботодавців за сумісництвом, цифра після крапки буде зростати за порядком (.2 і далі).

Зазначена цифра є технічною інформацією про те, що це копія електронного лікарняного, а застрахована особа працює в роботодавця за сумісництвом.

Детальніше про номер е-лікарняного та його складові:

http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/978473.

Слідкувати за станом фінансування декретних допомог можна онлайн у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund (для цього необхідно знати точну дату отримання Фондом заяви-розрахунку, поданої роботодавцем за відповідним лікарняним).

Перегляди: 164
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Понад 3 мільйони українців були на оплачуваному Фондом соціального страхування України лікарняному упродовж минулого року. ФССУ профінансував для них більше 5 мільйонів листків непрацездатності, які їх роботодавці опрацювали, розрахували та подали до Фонду на оплату.

Як отримати допомогу від Фонду за електронним лікарняним?

● Фінансування допомоги по тимчасовій непрацездатності здійснюється на підставі заяви-розрахунку, яку роботодавець оформляє та подає до Фонду за відповідним електронним лікарняним. Тому саме дата отримання Фондом заяви від роботодавця, а не дата створення е-лікарняного першочергово впливає на час отримання допомоги.

● Тож після того, як лікар створить вам медичний висновок про тимчасову непрацездатність (про це надійде повідомлення від E-health), і за ним автоматично сформується е-лікарняний, потрібно повідомити про це роботодавця будь-яким зручним обом способом – наприклад, телефоном.

● Свідченням того, що електронний лікарняний успішно сформувався, є його наявність в особистому кабінеті застрахованої особи на вебпорталі Пенсійного фонду. За потреби працівник може впевнитись у наявності е-лікарняного, авторизувавшись на вебпорталі за допомогою електронного підпису або BankId.

● Також про створення е-лікарняного повідомить Пенсійний фонд за допомогою SMS – у повідомленні буде вказано номер е-лікарняного і період його дії. Однак таке SMS надійде, лише якщо застрахована особа попередньо зареєструвалась на порталі та у налаштуваннях надала згоду на дистанційне інформування.

● Роботодавець (а також усі роботодавці за сумісництвом) будуть бачити ваш е-лікарняний в своїх кабінетах страхувальників з дня його відкриття, але почнуть призначення допомоги тільки після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності і сплину строку, у який лікарі можуть внести зміни.

● Коли е-лікарняний змінить свій статус на «готово до сплати», роботодавець розпочне процедуру призначення за ним допомоги – спочатку електронний документ передадуть на розгляд Комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства для прийняття рішення щодо надання матеріального забезпечення. Строк розгляду документів і прийняття такого рішення – 10 календарних днів з дати видачі е-лікарняного (датою видачі вважається восьмий день після дати закриття е-лікарняного, а для лікарняних по вагітності та пологах – восьмий день з дати відкриття).

● Далі бухгалтерія розрахує суму матеріального забезпечення, сформує за е-лікарняним заяву-розрахунок і передасть її до ФССУ на оплату. На цей етап відведено не більш ніж 5 робочих днів. Ми радимо подавати заяви-розрахунки в електронному вигляді за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення (зверніть увагу, заяву-розрахунок не можна подати через відповідний інтерфейс на вебпорталі Пенсійного фонду, наразі він не має функціональної реалізації).

● Пам’ятаємо, що саме дата отримання Фондом заяви-розрахунку вплине на час фінансування допомоги. Тож працівникам варто не втрачати зв’язок зі своїм роботодавцем і цікавитись станом подання заяви.

● Після того, як заяву подано, слідкувати за оплатою лікарняних можна онлайн у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.

● Аби орієнтуватись у щоденній звітності Фонду потрібно знати точну дату, коли заяву-розрахунок за вашим лікарняним було прийнято на фінансування. Її можна уточнити безпосередньо в роботодавця, або у відділенні Фонду, де його зареєстровано. Контакти у розрізі регіонів:

http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/968493

(необхідно назвати свій ідентифікаційний код).

● Інформація щодо стану фінансування оновлюється в телеграм-каналі за тегом #фінансування_оперативно. Після здійснення фінансування знадобиться декілька банківських днів, доки кошти надійдуть на рахунок роботодавця – ця інформація відобразиться за тегом #фінансування_страхувальників у розрізі регіонів.

● Роботодавець виплатить допомогу застрахованій особі у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після надходження коштів від Фонду.

Перегляди: 166
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

За підсумками першого місяця 2022 року Фонд соціального страхування України прийняв на фінансування лікарняні листки, видані у зв’язку із вагітністю та пологами, тривалістю майже один мільйон днів.

Загалом у січні призначено 348,7 млн гривень декретних виплат за кошти Фонду для понад дев’яти тисяч працюючих жінок.

Дата фінансування декретної допомоги прямо залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку на виплату коштів працівнику як для паперових, так і для е-лікарняних. Слідкувати за станом надання матеріального забезпечення застраховані особи можуть онлайн у телеграм-каналі Фонду https://t.me/socialfund.

Нагадаємо, ФССУ фінансує зазначену допомогу для всіх працюючих жінок за кожен день перебування у відпустці по вагітності та пологах. У загальних випадках її тривалість складає 126 календарних днів (70 днів до передбачуваного дня пологів і 56 днів після пологів). Жінкам, віднесеним до 1-3 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, листок непрацездатності видається з 27 тижнів вагітності терміном 180 календарних днів.

Розмір виплат по вагітності та пологах не залежить від тривалості страхового стажу жінки та фінансуються ФССУ у розмірі 100% середньої заробітної плати застрахованої особи. Виключенням є застраховані особи, які в останній рік не знаходились у трудових відносинах і працевлаштувались менш ніж за півроку до виходу в декретну відпустку. Для них розмір допомоги розраховується, виходячи з нарахованої заробітної плати (доходу), з якої сплачуються страхові внески, але не більше за розмір допомоги, обчислений із двократного розміру мінімальної заробітної плати.

Додатково до основного може видаватись листок непрацездатності тривалістю 14 календарних днів, який також підлягає оплаті за рахунок коштів Фонду. Такий листок непрацездатності видається в разі передчасних або багатоплідних пологів, виникнення ускладнень під час пологів або в післяпологовому періоді.

Перегляди: 162