Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Головне управління ДПС у Черкаській області нагадує, що з 23 травня 2020 року набрав чинності Закон України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі - Закон № 466).

Звертаємо увагу, що нормами Закону № 466 внесено зміни до порядку реєстрації, перереєстрації та анулювання реєстрації платників ПДВ, встановленого статями 183 та 184 розділу V Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

Так, відповідно до Закону № 466:

новостворені суб’єкти господарювання зможуть заявити про своє бажання добровільно зареєструватися, як платник ПДВ без подання реєстраційної заяви під час державної реєстрації створення юридичної особи, або державної реєстрації фізичної особи - підприємця;

єдиним способом подачі реєстраційної заяви платника ПДВ до контролюючого органу (для обов’язкової, добровільної реєстрації та перереєстрації) є спосіб подання заяви засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Подання реєстраційної заяви платника ПДВ особисто до контролюючого органу за місцезнаходженням (місцем проживання) особи у паперовому вигляді або засобами поштового зв’язку п. 183.7 ст. 183 ПКУ не передбачено; 

збільшено час для подання суб’єктами господарювання реєстраційних заяв для добровільної реєстрації платниками ПДВ та у разі обрання або переходу на спрощену систему оподаткування, зміни ставки єдиного податку - не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками ПДВ (замість 20 календарних днів); 

спрощено процедури перереєстрації платників ПДВ. Зокрема, перереєстрація не передбачається у випадках зміни суб’єктом господарювання місцезнаходження (місця проживання), перереєстрація у зв’язку зі змінами найменування (крім перетворення) (прізвища, імені та по батькові) платника ПДВ, який включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр), здійснюється контролюючим органом без подання заяви платником ПДВ; 

анулювання реєстрації проводитиметься контролюючим органом автоматично на підставі відомостей про державну реєстрацію припинення юридичної особи (крім перетворення) або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, отриманих згідно із законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», або за даними реєстру платників єдиного податку про застосування суб’єктом господарювання спрощеної системи оподаткування, що не передбачає сплати податку на додану вартість; 

у разі перетворення юридичної особи - платника податку проводиться перереєстрація платника ПДВ. Якщо особа, утворена шляхом перетворення, не подала у встановлений строк заяви для перереєстрації, її реєстрація платником податку анулюється відповідно до статті 184 ПКУ. 

Посилання на Закон України №466-ІХ:

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/466-20

Перегляди: 217
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Головне управління ДПС у Черкаській області інформує, за вісім місяців 2020 року видано 2582 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, 1993 ліцензії на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, 1098 ліцензій на провадження господарської діяльності в сфері обігу пального, з них 46 на роздрібну торгівлю пальним та на зберігання пального, 1052 ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки).

Місцеві бюджети Черкаської області від ліцензування виробництва, оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами за вісім місяців 2020 року отримали 18,8 млн гривень.

Також від ліцензування виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним 2,1 млн гривень.

З актуальним реєстром діючих ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами можна ознайомитися на сайті Головного управління ДПС у Черкаській області https://ck.tax.gov.ua/reestr-vidanih-licenziy.

Щодо пального, повідомляємо, що на офіційному вебпорталі Державної податкової служби України за посиланням: https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/ розміщено Єдиний державний реєстр суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.

Звертаємо увагу суб'єктів господарювання, що Головним управлінням ДПС у Черкаській області на час карантину документи щодо ліцензування роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, пальним та зберігання пального(у тому числі внесення чергового платежу за ліцензії) приймаються виключно поштою, при цьому наголошуємо, що надання оригіналів документів буде здійснюватися після закінчення карантину.

Нагадуємо, що Законом України від 17 березня 2020 року № 530-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», з дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних послуг та строків надання цих послуг, визначених законом, а саме від дня припинення карантину перебіг цих строків продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення.

Перегляди: 198
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Головне управління ДПС у Черкаській області продовжує цикл публікацій стосовно змін внесених Законом України від 16.01.2020 № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466) до Податкового кодексу України. Зміни стосуються податкового контролю за трансфертним ціноутворенням.

Однією із основних цілей прийнятих Законом № 466 змін та доповнень до Податкового кодексу в частині трансфертного ціноутворення є забезпечення реалізації положень Багатосторонньої конвенції про виконання заходів, які стосуються угод про оподаткування, з метою протидії розмиванню бази оподаткування та виведенню прибутку з-під оподаткування (далі - Конвенція ВЕРS MLI; для України набрала чинності з 01.12.2019), та спрямовані на впровадження в Україні дій (кроків) Плану протидій ВЕРS.

Внесення змін та доповнень до вітчизняних правил трансфертного ціноутворення є суттєвим кроком до формування цілісної системи контролю за дотриманням принципу «витягнутої руки», яка має враховувати всі складові податкового планування міжнародної групи компаній та забезпечувати об’єктивну оцінку повноти формування об’єкту оподаткування української компанії.

З метою інформування в межах компетенції платників податків, ДПС надає коментарі змін, внесених до Кодексу Законом № 466 в частині податкового контролю за трансфертним ціноутворенням (далі - ТЦ), суб’єктам господарювання, які приймають участь у контрольованих операціях (далі - КО), зокрема щодо термінології, яку Законом № 466 введено для цілей ТЦ, а саме:

Щодо впровадження з 01.01.2021 контролю стосовно контрольованих операцій з сировинними товарами (пп. 39.3.3.4 - 39.3.3.8 п. 39.3 ст. 39 Кодексу).

Відповідно до цих положень ПКУ КМУ встановлює перелік таких сировинних товарів, ДПС оприлюднює рекомендований (невиключний) перелік джерел інформації для отримання котирувальних цін на своєму офіційному веб-порталі до початку звітного року. Міністерство фінансів України може визначати (відповідно до вимог та методів, передбачених статтею 39 Кодексу) окремі порядки встановлення відповідності умов контрольованої операції щодо сировинних товарів принципу «витягнутої руки». У разі затвердження таких порядків, встановлення відповідності умов КО принципу «витягнутої руки» для КО з сировинними товарами здійснюється платниками податків і контролюючими органами з урахуванням вимог відповідного порядку.

Таким чином, складовими для реалізації вказаних норм для КО з сировинними товарами: є затвердження КМУ відповідного переліку таких товарів; визначення МФУ окремих порядків встановлення відповідності умов КО щодо сировинних товарів принципу «витягнутої руки»; оприлюднення ДПС рекомендованого (невиключного) переліку джерел інформації для отримання котирувальних цін на такі товари.

Крім того, враховуючи, що перелік джерел інформації для отримання котирувальних цін має рекомендований (невиключний) характер, він не може обмежити права платників податків на використання інших джерел інформації для отримання котирувальних цін. При цьому, мають враховуватись положення п’ятого абзацу нового пп. 39.3.3.4 п. 39.3 ст. 39 Податкового кодексу України, згідно якого котирувальні ціни, які використовуються для порівняння з цінами КО, мають відповідати умовам зіставності, визначеним пп. 39.2.2 п. 39.2 цієї статті щодо особливостей зіставлення комерційних та фінансових умов КО. У разі наявності між умовами КО та умовами неконтрольованих операцій або умовами, що визначають котирувальну ціну на сировинні товари, значних відмінностей, що суттєво впливають на ціну угод із сировинними товарами, мають здійснюватися відповідні коригування.

Перегляди: 690
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

За вісім місяців поточного року платники Черкаської області до загального фонду державного бюджету сплатили 40,4 млн грн акцизного податку з вироблених в Україні та ввезених підакцизних товарів.

До місцевих бюджетів платниками роздрібної торгівлі підакцизних товарів сплачено 125,6 млн грн акцизного податку.

Додатково місцеві бюджети отримали 21,8 млн гривень. У порівнянні з відповідним періодом минулого року сплата зросла на 34,3 млн грн, або на 137,6 відсотків.

Станом на 01.09.2020 в Черкаській області зареєстровано 2586 платників акцизного податку, зокрема: 8 – виробників алкогольних напоїв, 110 платників акцизного податку з пального, 7 платників з електричної енергії та 2461 платник з роздрібної реалізації підакцизних товарів.

Перегляди: 252