Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Головне управління ДПС у Черкаській області інформує, що відповідно до п. 162.1 ст. 162 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі - ПКУ) платниками податку на доходи фізичних осіб є:

-         фізична особа - резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи;

-         фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні; податковий агент.

Відповідно до ст. 163 ПКУ об’єктом оподаткування резидента є:

-         загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід;

-        доходи з джерелами їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх - нарахування (виплати, надання);

-         іноземні доходи – доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.

Об’єктом оподаткування нерезидента є:

-         загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні;

-      доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання).

Відповідно до абзацу другого п. 164.1 ст. 164 ПКУ загальний оподатковуваний дохід – будь-який дохід, який підлягає оподаткуванню, нарахований (виплачений, наданий) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду.

Перегляди: 180
Читати далі...
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Головне управління ДПС у Черкаській області нагадує, що з 23.05.2020 набули чинності зміни до п.п. 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) внесені Законом України від 16 січня 2020 року №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон №466-ІХ), згідно з якими розширено перелік підакцизного пального.

Так, відповідно до п.п. 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 до підакцизних товарів віднесено:

палива рідкі, на основі газойлів (дизпаливо), менш як 85 об. % яких, включаючи витрати, переганяється при температурі 350º С (за методом ІSО 3405, еквівалентним методу АSТМ D 86), крім палива нічного побутового за кодами згідно з УКТ ЗЕД "2710 19 62 00 - 2710 19 68, 2710 19 71 00, 2710 19 75 00, 2710 19 99 00, 2710 20 31 00, 2710 20 35 00, 2710 20 39 00;

тільки розчинники або розріджувачі на основі метанолу; інші готові суміші на основі метанолу за кодом згідно з УКТ ЗЕД 3814 00 90 90.

Виходячи з вищевикладеного та з урахуванням позиції Державної митної служби України повідомляємо таке.

Суб’єкти господарювання, які здійснюють операції з реалізації пального з зазначеними видами пального, та ті особи, які підпадають під визначення розпорядника акцизного складу, підлягають обов'язковій реєстрації платниками акцизного податку з реалізації пального та зобов'язані:

-         зареєструвати усі акцизні склади у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового;

-         складати акцизні накладні та реєструвати їх в Єдиному реєстрі акцизних накладних - у випадках, передбачених п. 231.1 ст. 231 Кодексу;

-         отримати відповідні ліцензії на здійснення діяльності з пальним.

Операції з вивезення підакцизного пального за межі митної території України не підлягають оподаткуванню акцизним податком.

При визначенні віднесення товарів до підакцизного пального та відповідно необхідності дотримання суб'єктами господарювання вищезазначених вимог необхідно враховувати наступне.

Зміни щодо оподаткування акцизним податком за ставкою 213,50 євро за 1000 літрів нафтопродуктів, що класифікуються за кодами УКТ ЗЕД 2710 19 62 00 - 2710 19 68, 2710 19 71 00, 2710 19 75 00, 2710 19 99 00, 2710 20 31 00, 2710 20 35 00, 2710 20 39 00, внесені до Кодексу Законом N 466, стосуються лише суміші газойлів (зокрема, дизпалива), менш як 85 об. % яких, включаючи витрати, переганяється при температурі 350° C (за методом ISO 3405, еквівалентним методу ASTM D 86), крім палива пічного побутового. У той же час акцизним податком не оподатковуються базові оливи та аналогічні нафтопродукти, які під час фракційної розгонки за методом ISO 3405 за температури 350° C зазвичай переганяються у кількості до 35 об. %.

Насамперед товарами, які класифікуються за кодами УКТ ЗЕД 2710 19 62 00 - 2710 19 68, 2710 19 71 00, 2710 19 75 00, 2710 19 99 00, 2710 20 31 00, 2710 20 35 00, 2710 20 39 00 та не підлягають оподаткуванню акцизним податком згідно з Законом 466-ІХ, є такі нафтопродукти:

-         тверді, напівтверді та пластичні мастила в будь-якій упаковці та тарі;

-         в'язкі, густі та пастоподібні суміші.

Виходячи з вищевикладеного, основною підставою для оподаткування акцизним податком за ставкою 213,50 євро за 1000 літрів є відповідність нафтопродуктів з кодами УКТ ЗЕД 2710 19 62 00 - 2710 19 68, 2710 19 71 00, 2710 19 75 00, 2710 19 99 00, 2710 20 31 00, 2710 20 35 00, 2710 20 39 00 опису: "Палива рідкі, на основі газойлів (дизпаливо), менш як 85 об. % яких, включаючи витрати, переганяється при температурі 350° C (за методом ISO 3405, еквівалентним методу ASTM D 86), крім палива пічного побутового".

Водночас, товари за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2710 19 62 00 - 2710 19 68, 2710 19 71 00, 2710 19 75 00, 2710 19 99 00, 2710 20 31 00, 2710 20 35 00, 2710 20 39 00, не оподатковуються акцизним податком за ставкою 213,50 євро за 1000 літрів, якщо ці товари не є сумішами на основі газойлів (дизельного палива) з доданими важко-легкими фракціями рідкого палива, мінерального масла (олив) тощо. Відповідно на такі товари не розповсюджується положення Закону України від 19.12.95 N 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального", оскільки згідно термінологічного визначення пп. 14.1.141 1 п. 14.1 статті 14 Кодексу та підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу такі товари не відносяться до підакцизного пального.

Окрім того, звертаємо увагу, що акцизним податком за ставкою 139,50 євро за 1000 літрів оподатковується паливо пічне побутове (коди УКТ ЗЕД 2710 19 62 00, 2710 19 64 00, 2710 19 68 10, 2710 19 68 20, 2710 19 68 90, 2710 20 31 00, 2710 20 35 00, 2710 20 39 00).

Щодо розчинників або розріджувачів на основі метанолу; інших готових сумішей на основі метанолу (код згідно з УКТ ЗЕД 3814 00 90 90) зазначимо.

З урахуванням деталізації товарної позиції 3814 на товарні категорії і товарні підкатегорії та їх текстового опису складні органічні розчинники на основі метанолу відповідно до правила 6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД класифікуються у товарній категорії 3814 00 90 за кодом 3814 00 90 90.

Перегляди: 164
Читати далі...
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Головне управління ДПС у Черкаській області інформує, що 22 липня 2020 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 626 (далі – Постанова № 626) внесено зміни до Порядку електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 квітня 2019 року   № 408 «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового» (далі – Постанова №408). Зазначена постанова опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» 24.07.2020 №141 та набрала чинності з дня опублікування.

Зміни, внесені до Податкового кодексу України Законом України від 18 грудня 2019 року № 391-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування акцизного податку» (далі - Закон №391), зокрема, направлені на удосконалення роботи системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі - СЕА РПСЕ).

Отже, зазначені зміни враховані в цілому у затвердженій Кабінетом Міністрів України Постанові № 626 та упорядковують порядок роботи системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Змінами до Порядку електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, зокрема, врегульовано:

-         можливість реєстрації контролюючими органами постійних представництв, які здійснюють реалізацію пального та/або спирту етилового;

-         врахування в СЕА РПСЕ як іншого акцизного складу пересувного транспортного засобу, в якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий, при переході права власності від одного суб’єкта господарювання до іншого, або як окремих акцизних складів пересувних у разі, коли право власності на пальне або спирт етиловий належить декільком розпорядникам акцизного складу пересувного;

-         порядок обчислення суми залишків акцизного податку, у межах якої платник акцизного податку має право на реєстрацію заявки на поповнення обсягів залишку пального (Зап) за вирахуванням повернутих платнику сум акцизного податку, помилково сплачених таким платником на електронний рахунок;

-         порядок оприлюднення інформації з реєстру платників із зазначенням даних щодо уніфікованих номерів та адреси місцезнаходження акцизних складів;

-         визначення умовного коду для ведення обліку в СЕА РПСЕ скрапленого газу (пропан або суміш пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану, тощо.

Звертаємо увагу, що на сьогодні чинним є наказ Міністерства фінансів України від 19.06.2019 № 262 «Про затвердження форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 09.07.2019 за № 753/33724 (далі - Наказ № 262).

Отже, норми Наказу № 262 застосовуються до набрання чинності наказом Міністерства фінансів України, в якому будуть враховані запроваджені Законом № 391 зміни щодо форм документів (зокрема, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового) та порядку заповнення таких документів.

Посилання на Постанову №408: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/408-2019-%D0%BF#Text

Посилання на Наказ № 262: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0753-19#Text

Перегляди: 133
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Головне управління ДПС у Черкаській області продовжує інформувати платників податків, щодо змін внесених Законом України від 16.01.2020 № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466-IX) до Податкового кодексу України. Зміни стосуються податкового контролю за трансфертним ціноутворенням.

Однією із основних цілей прийнятих Законом № 466-IX змін та доповнень до Податкового кодексу в частині трансфертного ціноутворення (далі - ТЦ) є забезпечення реалізації положень Багатосторонньої конвенції про виконання заходів, які стосуються угод про оподаткування, з метою протидії розмиванню бази оподаткування та виведенню прибутку з-під оподаткування (далі - Конвенція ВЕРS MLI; для України набрала чинності з 01.12.2019), та спрямовані на впровадження в Україні дій (кроків) Плану протидій ВЕРS.

Внесення змін та доповнень до вітчизняних правил ТЦ є суттєвим кроком до формування цілісної системи контролю за дотриманням принципу «витягнутої руки», яка має враховувати всі складові податкового планування міжнародної групи компаній та забезпечувати об’єктивну оцінку повноти формування об’єкту оподаткування української компанії.

З метою інформування в межах компетенції платників податків, ДПС надає коментарі змін, внесених до Кодексу Законом № 466-IX в частині податкового контролю за ТЦ, суб’єктам господарювання, які приймають участь у контрольованих операціях, зокрема щодо термінології, яку Законом № 466-IX введено для цілей ТЦ, а саме:

Щодо впровадження з 01.01.2021 оподаткування прирівняних до дивідендів платежів (або «конструктивних або прихованих дивідендів» і, що передбачає коригування за методологією та процедурами, передбаченими для контролю за ТЦ, під час здійснення операцій із нерезидентами певної категорії (дивись підпункт «а», «в», «г» пп 39.2.1.1 п 39.2.1 п 39.2 ст 39 Кодексу).

Для цього термін «дивіденди» викладено в розширеній редакції (пп 14.1.49 пункту 14.1 статті 14 Кодексу в редакції, яка набирає чинності з 01.01.2021).

У вказаній редакції для цілей оподаткування до дивідендів прирівняні за операціями з нерезидентами, що відносяться до категорій зазначених у підпунктах «а», «в», «г» підпункту 39.2.1.1 підпункту 39.2.1 підпункту статті 39 Податкового кодексу, а саме:

суми доходів у вигляді платежів за цінні папери (корпоративні права), що виплачуються на користь нерезидента у контрольованих операціях понад суму, яка відповідає принципу «витягнутої руки»;

вартість товарів ((робіт, послуг) крім цінних паперів та деривативів), що придбаваються у нерезидента у контрольованих операціях понад суму, яка відповідає принципу «витягнутої руки»; 

сума заниження вартості товарів (робіт, послуг), які продаються нерезиденту у контрольованих операціях порівняно із сумою, яка відповідає принципу «витягнутої руки».

Для цілей оподаткування термін «дивіденди» також доповнено: платежами у негрошовій формі, що здійснюються юридичною особою користь її засновника та/або учасника (учасників) у зв’язку з розподілом: чистого прибутку (його частини) (у доповнення до грошової форми);

виплатами в грошовій або негрошовій формі, що здійснюю юридичною особою на користь її засновника та/або учасника - нерезидента України у зв’язку зі зменшенням статутного капіталу, викупом корпоративних прав у власному статутному капіталі, виходом учасника зі складу юридичної особи, у розмірі, що призводить до зменшення нерозподіленого прибутку юридичної особи.

Також з 01.01.2021 розширено положення, згідно яких для нарахування податку на прибуток підприємств різниця між ціною, відповідає принципу «витягнутої руки», та є меншою за фактичну ціну у контрольованих операціях із пов’язаним нерезидентом або нерезидентами, зарєстрованими у державах (на територіях) включених до переліку держав (територій), затвердженого КМУ відповідно до підпункту 39.2.1.2 Податкового Кодексу, або які є резидентами цих держав, прирівняній до виплати дивідендів (або «конструктивних дивідендів»), що призводить до виникнення недоплати податку на прибуток в Україні, підлягає оподаткуванню до граничної дати подання звіту про контрольовані операції за відповідний звітний (податковий) рік. В цьому випадку резидент має утримати з суми такого перевищення та з таких інших доходів податок на доходи нерезидента за ставкою в розмірі 15 відсотків (або нижчою ставкою, якщо це передбачено чинною угодою про уникнення подвійного оподаткування).

Перегляди: 183