Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Рис. до матеріалу 3

З кожним днем охочих скористатися новою урядовою програмою щодо отримання мікрогрантів на створення або розвиток власного бізнесу стає все більше по всій країні. Проте, на жаль, в деяких випадках Державний центр зайнятості змушений відмовляти претиндентам, зокрема з причин невідповідності їх бізнес-планів умовам програми.

Поширені помилки у поданні документіві:

заявник не є громадянином України;

відсутність самого бізнес-плану  або помилки у його заповненні. Звертаємо увагу, що відповідно до пункту Порядку, заяви, подані без бізнес-плану, не розглядаються;

непрозорі або сумнівні очікувані результати реалізації (виконання) бізнес-плану (в кошторисі не вказані витрати на заробітну плату найманим працівникам, комунальні витрати, сплата податків, що є обов‘язковими умовами отримання мікрогранту. Також не визначено напрями збуту продукції, обсяги реалізації продукції/послуг);

цільове призначення проєкту не відповідає вимогам надання мікрогранту. Так, пунктом  5 Порядку  визначені наступні напрями витрат:

-  придбання обладнання, необхідного для провадження господарської діяльності отримувачем, яке не підлягає відчуженню до виконання умов договору про надання мікрогранту на створення або розвиток власного бізнесу (крім випадків відчуження внаслідок звернення стягнення на нього уповноваженим банком відповідно до договору застави); 

-  закупівля сировини та матеріалів (деталі зазначаються отримувачем у бізнес-плані);

-  орендна плата за нежитлове приміщення (якщо така орендна плата становить не більше 25 відсотків розміру мікрогранту);

-  лізинг обладнання (крім автомобілів, мотоциклів та інших транспортних засобів особистого користування). 

Також, звертаємо вашу увагу, що згідно пункту  8 Порядку отримувачем мікрогранту можуть бути громадяни України  які:

фактично не перебувають та не провадять свою господарську діяльність на тимчасово окупованій території України (Автономна Республіка Крим та м. Севастополь) або на територіях, які включені до переліку територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), затвердженого Мінреінтеграції, що підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;

не провадять господарську діяльність на території Російської Федерації та Республіки Білорусь;

не віднесені до юридичних або фізичних осіб, до яких застосовуються спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідними рішеннями Ради національної безпеки і оборони України, введеними в дію указами Президента України щодо застосування персональних (спеціальних) економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) відповідно до Закону України “Про санкції”;

щодо яких не порушено справи про банкрутство та/або яких не визнано банкрутами, та/або які не перебувають на стадії ліквідації;

не мають заборгованості перед бюджетом;

щодо яких відсутнє рішення суду, яке  набрало законної сили, про притягнення до кримінальної відповідальності за корупційне правопорушення.

Разом з тим, повторно подані заяви від одного отримувача не розглядаються. Тому, аби краще орієнтуватися у написанні бізнес-плану та умовах участі в програмі надання мікрогрантів на створення  або розвиток власного бізнесу, радимо вам:

1) ознайомитися з наступними нормативними документами:

Постанова КМУ №738 від 21.06.22 «Деякі питання надання грантів бізнесу»

Наказ Мінекономіки від 06.07.2022 р. № 1969 «Про затвердження Порядку проведення оцінювання заяв, критеріїв оцінювання та необхідної кількості балів (оцінки) для прийняття Державним центром зайнятості рішень про надання мікрогрантів на створення або розвиток власного бізнесу, форми бізнес-плану, форми договору про надання мікрогранту, а також кінцевих строків подання заяв та граничної суми мікрогрантів»

2) звернутись за допомогою до найближчого центру зайнятості або до нашої  онлайн підтримки в Телеграм: https://t.me/Pidtrimka_klientiv, та одразу отримати онлайн-консультацію. Крім того, центри зайнятості області зараз проводять семінари та надають менторську підтримку цього проєкту.

Перегляди: 78
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Рис.до матеріалу 2

Черкаська обласна служба зайнятості працює в штатному режимі та допоможе кожному, хто готовий трудитися в тилу, знайти роботу незалежно від наявності у вимушених переселенців трудової книжки, розірваних трудових відносин, місця реєстрації тощо.

Відновлена реєстрація безробітних в дистанційному режимі через застосунок «Дія» 

Для оформлення документів вам знадобиться електронний цифровий підпис.

Заяви про надання чи поновлення статусу безробітного, про призначення чи поновлення допомоги по безробіттю можна подати через чат-бот

На порталі державних послуг "Дія" стала доступною заява на скасування статусу безробітного. Подати заяву можна тут: https://diia.gov.ua/services/skasuvannya-statusu-bezrobitnogo

Відмовитися від послуг служби зайнятості можна також через чат-бот: https://chatbot.page/WIrtQ4.

Ознайомитися з актуальними вакансіями можна на каналі ДЦЗ: «Робота зараз: Державна служба зайнятості» за посиланням https://t.me/worknowdcz.

Роботодавці можуть подати вакансію через чат-бот @DCZWorkNowBbot, де вона буде опублікована, після цього стартуватиме підбір кандидатів, у тому числі через форми рекрутингу.

З питань працевлаштування слід звертатися до будь-якого базового центру зайнятості або філії Черкаського ОЦЗ, які вам зручно відвідувати. Контакти за посиланням:https://is.gd/RogTwk

Перелік документів для набуття статусу безробітного:

   паспорт;

   ідентифікаційний код;

   документ про освіту;

   трудова книжка;

   військовий квиток.

Більше інформації про обслуговування клієнтів під час війни за посиланням.

Додаткову інформацією можна отримати, зателефонувавши на «гарячі лінії» Черкаського ОЦЗ: 

+38 (068) 2212174; +38 (093) 1617861; (0472) 63-98-04 (понеділок-четвер з 8.00 до 17.00, у п’ятницю – з 8.00 до 16.00).

Консультації з питань роботи обласної служби зайнятості, можливостей працевлаштування, реєстрації клієнтів та отримання статусу безробітного також можна отримати за допомогою:

телеграм-каналу Черкаської обласної служби зайнятості

месенджеру Черкаської обласної служби зайнятості

Щоденно на сайті Черкаського обласного центру зайнятості оновлюється інформація про наявність вільних робочих місць і вакантних посад.

Окрім того, пропонуємо скористатися телеграм-каналом з вакансіями від місцевих роботодавців. Роботодавець залишає там актуальну заявку (вона проходить модерацію), а люди, які шукають роботу, зможуть зателефонувати за контактами, які залишив роботодавець.

Офіційний телеграм-канал Державного центру зайнятості  https://t.me/+EMOeELVlILE2MWZi. 

Перегляди: 76
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Рис. до матеріалу 1

З-поміж вакансій, які подали роботодавці Черкащини до обласної служби зайнятості, очевидними лідерами стали робітничі професії – 63%, службовці – 18% і 19% – це вакансії для людей, які не мають кваліфікації.

За розмірами запропонованої заробітної плати вакансії розподілилися наступним чином:

  • З мінімальною заробітною платою – 26%;
  • Від мінімальної до середньої заробітної плати по області – 70%;
  • Від середньої заробітної плати по області – 4%.
  • Серед вакансій, в яких роботодавці показали найвищу заробітну плату, можна виокремити:
  • водій автотранспортних засобів (30,0 тис.грн.);
  • психолог (30,0 тис.грн.);
  • головний інженер (30,0 тис.грн.);
  • бригадир на дільницях основного виробництва (інші сільськогосподарські робітники та рибалки) (25,0 тис.грн.);
  • лікар-анестезіолог (25,0 тис.грн.);
  • головний бухгалтер (22,0 тис.грн.);
  • медичний директор (20,0 тис.грн.);
  • лікар загальної практики-сімейний лікар (20,0 тис.грн.);
  • агроном (20,0 тис.грн.);
  • лікар-педіатр (20,0 тис.грн.);
  • агент торговельний (20,0 тис.грн.);
  • робітник з комплексного обслуговування сільськогосподарського виробництва (19,0 тис.грн.);
  • токар (19,0 тис.грн.);
  • головний енергетик (18,7 тис.грн.);
  • експерт будівельний (18,5 тис.грн.);
  • електромеханік дільниці (18,5 тис.грн.);
  • електромеханік дільниці (18,4 тис.грн.).

Серед нетипових вакансій: продюсер, вогнетривник, апаратник дефекосатурації бурякового соку, солодовник, накатник малюнків, водолаз, диспетчер зі збору навігаційної інформації та ін.

Нагадаємо, що роботодавці та HR можуть самостійно подати вакансію через: чат-бот Державної служби зайнятості:  @DCZWorkNowBbot, або ж заповнити форму: https://u.to/dPMWHA. Одразу після модерації вакансія з'явиться на сайті і почнеться підбір кандидатів.

Якщо ж ви шукаєте роботу в Черкаській області, пропонуємо скористатися телеграм-каналом з вакансіями від місцевих роботодавців: https://t.me/cherkasyWork. Роботодавець залишає там актуальну заявку (вона проходить модерацію), а люди, які шукають роботу, зможуть зателефонувати за контактами, які залишив роботодавець. 

Крім того, фахівці Черкаської обласної служби зайнятості постійно з вами на зв’язку  у телеграм-каналі: https://t.me/Pidtrimka_klientiv

Перегляди: 74
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

Рис. до матеріалу 4

Наказом Мінекономіки від 12.04.2022 № 827-22 оновлено форму звітності № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)». 

Бланк оновленої форми звітності № 3-ПН 

Відтепер роботодавець, повідомляючи про наявність потреби у кадрах, зазначатиме спосіб укомплектування вакансій - за сприяння Державної служби зайнятості або ж самостійно.

Також розширено додаток до форми згаданого звіту,  наразі він містить більше інформації про вимоги до кандидата, умови праці, особливості вакансії.

Подавати форму № 3-ПН потрібно буде не пізніше ніж через три робочі дні з дати відкриття вакансії.

Розширено способи подання форми звіту:

- традиційно - в паперовій (із засвідченням підписом)

- або в електронній формі (з накладенням чи без накладення електронного підпису або печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів).

Якщо роботодавець обере електронну форму без накладення електронного підпису або печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, необхідно буде надати підтвердження в паперовій формі (із засвідченням підписом керівника/ФОПа або уповноваженої ним особи) упродовж п’яти робочих днів з дня подання електронної форми № 3-ПН до відповідного центру зайнятості.

Нагадуємо, роботодавець має визначити вид форми 3-ПН ― первинна або уточнювальна. Первинну подають, щоб проінформувати про наявність попиту на робочу силу, уточнювальну - коли є необхідність замінити первинну чи з’явилися уточнення характеристик вакансії.

Звітність подають юридичні особи, фізичні особи — підприємці, які в межах трудових відносин використовують працю фізичних осіб, філіям міжрегіональних / регіональних центрів зайнятості (або міським, районним, міськрайонним центрам зайнятості — до дати припинення їх діяльності) незалежно від їх місцезнаходження за наявності попиту на робочу силу (вакансії) — з дня виникнення потреби в підборі працівників та/або з дати відкриття вакансії, але не пізніше ніж через три робочі дні з дати відкриття вакансії.

У формі порівняно з попередньою додатково слід вказувати характер виконуваної роботи (постійний; тимчасовий; сезонний, інше) та спосіб укомплектування вакансій (за сприяння Державної служби зайнятості чи підбір кадрів здійснюється самостійно).

Додатком(-ами) до звітності будуть Відомості про вакансію(-ї), де слід буде сказати основні характеристики вакансії(-й) та вимоги до кандидата(-ів).

Наказ набув чинності з 7 липня 2022 року. З цієї ж дати втрачає чинність наказ Мінсоцполітики від 31.05.2013 № 316, який затверджував попередню версію форми.

Перегляди: 96