Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

5 Фото до матер.5

Страховий стаж – це період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачено страхові внески у сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок (Закон України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», стаття 24).

Право на отримання пенсії та соціальних послуг із солідарної системи мають громадяни України, які застраховані відповідно до чинного законодавства та досягли встановленого пенсійного віку чи визнані особами з інвалідністю в установленому законодавством порядку і мають необхідний для призначення відповідного виду пенсії страховий стаж (Закон України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», стаття 8).

 Нерідко працівники свідомо погоджуються отримувати заробітну плату офіційно на рівні мінімальної, а решту – неофіційно, без сплати внесків, як доплату до реального розміру свого доходу. Іноді вони навіть не знають, що їхня офіційна зарплата значно менша від тієї, яку фактично одержують. Це стає помітно згодом, коли працівник бере довідку про доходи для оформлення кредиту, субсидії, соціальної допомоги, пенсії.

 Кожна застрахована особа може отримати інформацію про сплачені внески у Пенсійному фонді України (Закон України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», стаття 24). Нині це можна зробити дистанційно – на офіційному вебпорталі (https://portal.pfu.gov.ua).

У згаданому законі основним поняттям є саме «страховий стаж», а не «трудовий стаж»: запис у трудовій книжці без сплати внесків за цей період не буде врахований під час призначення пенсії. Фахівці Фонду обліковують нараховану заробітну плату, сплачені страхові внески, періоди роботи кожного працівника чи підприємця. Від цих показників залежить розмір майбутньої пенсії.

Отже, страховий стаж – це гарантія працівника на отримання пенсії.

Перегляди: 168
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

4 ФОТО до матер. 4

Найефективнішим захистом інтересів у сфері зайнятості та відносинах з роботодавцями є правова поінформованість.

Легальне працевлаштування передбачає такі права для працівників:

  • право на вільний вибір професії та місця роботи;
  • гарантоване отримання грошової винагороди за виконану роботу;
  • безпечні умови та дотримання режиму праці;
  • право на відпочинок;
  • захист від незаконного звільнення;
  • соціальний захист у разі втрати працездатності чи роботи.

Можливо, за умов "тіньової зайнятості", той дохід, що його отримує громадянин у "конверті", вищий, однак лише легальна праця громадянина надає економічні та соціальні гарантії:

  • щодо тривалості робочого часу, оплачуваної відпустки, створення належних умов праці на робочому місці, охорони праці;
  • обов’язкових страхових виплат у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю (оплата лікарняних листів, відпустки по вагітності та пологах), у зв’язку з настанням нещасного випадку на виробництві, безробіття; право на пенсійні виплати в майбутньому.

Не всі роботодавці сумлінно виконують свої обов’язки щодо сплати страхових внесків за своїх працівників навіть коли декларується офіційна зайнятість та працевлаштування. Насамперед це стосується малих приватних підприємств.

Згідно з чинним законодавством, нарахування пенсій залежить від двох критеріїв: розміру заробітної плати та страхового стажу.

Як відомо, страховий стаж – це період, коли особа перебуває в офіційних трудових відносинах з роботодавцем, роботодавець офіційно сплачує заробітну плату та відповідно перераховує єдиний внесок за найманих працівників до страхових фондів. Адже соціальні виплати здійснюються не з державного бюджету, а саме з бюджету страхових фондів. Пенсія – з Пенсійного фонду, допомога по безробіттю – з Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, лікарняні – з Фонду соціального страхування України.

Отже, офіційна зайнятість є важливим фактором в забезпеченні нашого сьогоднішнього і майбутнього.

Перегляди: 225
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

3 Фото до матер. 3

foto

Черкаська обласна служба зайнятості займається не лише пошуком кваліфікованих працівників для роботодавців, а й пропонує взяти участь у різноманітних державних програмах з підтримки працедавців. Однією з таких програм є компенсація єдиного соціального внеску (ЄСВ) за робітників, яких роботодавець працевлаштовує за сприяння служби зайнятості.

Минулого року такою послугою скористалися понад 200 роботодавців Черкаського регіону, які створили більше 600 нових робочих місць та працевлаштували на них 455 безробітних громадян.

Думка підприємців, які скористалися цієї послугою єдина - така допомога не лише сприяє залученню до роботи кваліфікованих працівників, а й створює умови для розвитку підприємництва.

Директор Черкаського обласного центру зайнятості Григорій Дендемарченко зауважує, що нині, важливо максимально зберегти робочі місця, підтримати роботодавців та оперативно підібрати підходящу роботу для безробітних.

Вирішення питання зайнятості населення не можливе без налагодження  партнерських відносин служби зайнятості з роботодавцями. Суттєвою підтримкою з боку служби зайнятості у напрямку збільшення кількості робочих місць, є надання компенсації фактичних витрат роботодавцям на сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

«Роботодавцю, який працевлаштовує на нові робочі місця безробітних громадян строком не менше, ніж на два роки, щомісяця компенсуються фактичні витрати у розмірі єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за відповідну особу за місяць, за який він сплачений. Компенсація виплачується протягом одного року з дня працевлаштування особи за рахунок коштів, передбачених у бюджеті Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та Фонду соціального захисту інвалідів (у разі працевлаштування особи з інвалідністю з числа зареєстрованих безробітних, але якій відповідно до законодавства допомога по безробіттю не призначалася»), - розповідає Григорій Григорович.

Також роботодавці можуть скористатися такою послугою, якщо вони створюють нові робочі місця у пріоритетних видах економічної діяльності. Цей перелік визначений Кабінетом Міністрів України.

«Співпраця з роботодавцями у напрямку працевлаштування безробітних шляхом надання компенсації продовжується, оскільки цей вид послуг - не лише крок вперед у зміцненні партнерських відносин з роботодавцями, а й стимул до створення нових робочих місць», - переконаний Григорій Дендемарченко.

Перегляди: 116
Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка

2 Фото до матер. 2

Реєстрація безробітних, які звертаються за сприянням у працевлаштуванні, проводиться службою зайнятості незалежно від зареєстрованого місця проживання чи перебування людини.

Відповідно до пункту 17 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.09.2018 за № 792 (далі – Порядок № 792) особа, яка шукає роботу, для реєстрації в центрі зайнятості як безробітна, подає заяву про надання статусу безробітного та пред’являє:

- громадяни України – паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України;

- іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають в Україні, визнані в Україні біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, яким надано в Україні притулок чи тимчасовий захист, а також ті, що одержали дозвіл на імміграцію, - посвідку на постійне місце проживання, або посвідчення біженця або особи, яка потребує додаткового захисту, або якій надано тимчасовий захист;

- довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті);

- трудову книжку (цивільно-правовий договір чи документ, який підтверджує припинення останнього виду зайнятості). Особа, яка втратила трудову книжку, пред’являє дублікат трудової книжки чи довідку архівної установи про прийняття та звільнення з роботи;

- документ про освіту;

- військово-обліковий документ для осіб, які звільнилися із строкової військової служби.

Членами особистого селянського господарства, для яких така робота була основною (крім осіб, які закінчили або припинили навчання у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти), звільнилися із строкової військової або альтернативної (невійськової) служби і вперше приймаються на роботу та звернулися для реєстрації до центру зайнятості протягом шести місяців з дня закінчення або припинення навчання чи звільнення із служби), - довідка про припинення ведення особистого селянського господарства, або вихід з такого господарства.

Військовослужбовцями (крім військовослужбовців строкової служби) Збройних Сил, Національної гвардії, Служби зовнішньої розвідки, інших військових формувань, утворених відповідно до законів, Держприкордонслужби, СБУ, Держспецтрансслужби, поліцейськими, особами рядового і начальницького складу Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, органів внутрішніх справ, органів і підрозділів цивільного захисту, податкової міліції, а також особовим складом воєнізованих аварійно-рятувальних служб, утворених відповідно до законодавства на постійній основі (далі - військовослужбовці), які звільнені із служби за станом здоров’я, у зв’язку із скороченням штатів або проведенням організаційних заходів без права на пенсію, - військово-обліковий документ, в якому зазначена дата взяття їх на облік у військовому комісаріаті відповідно до законодавства.

Перегляди: 157